PREDELLA no. 39-40 / 2016
EDITORIALE
Gerardo de Simone, Emanuele Pellegrini
The Books that shaped Art History? No Italians, please
MONOGRAFIA/MONOGRAPH
LE ARTI A PISA NEL PRIMO RINASCIMENTO /THE ARTS IN PISA DURING THE EARLY RENAISSANCE
Diane COLE AHL
Gail E. SOLBERG
Pisa as a Center of Tuscan Painting in the 1390s: The Case of Taddeo di Bartolo
Gabriele FATTORINI
Marco MASCOLO
Clario DI FABIO
Anthony M. CUMMINGS
Godi, Firenze:The Florentine Conquest of Pisa Celebrated in Song
Marco FRATI
Linda PISANI
Ricerche sull’iconografia del polittico pisano di Masaccio
Christa GARDNER VON TEUFFEL
Gabriele DONATI
San Ranieri in America. Due oreficerie di metà Quattrocento fra New York e Pisa
Claudio CASINI
Jean K. CADOGAN
Luigi LAZZERINI
Benozzo Gozzoli e la Fraternita dei fiorentini di Pisa
Sarah M. CADAGIN
Domenico Ghirlandaio and his Workshop in Pisa: Panel Paintings for the Gesuati
Caterina BAY
La storia di Pafnuzio e Onofrio in una tavola del Museo Nazionale di San Matteo
Pierluigi NIERI
Gerardo DE SIMONE
Tra decadenza e Rinascenza: spigolature sul Quattrocento a Pisa
MISCELLANEA/MISCELLANY
FIGURE
Maria Luisa CATONI
Stylization of the body and embodied values in Classical Antiquity
Cinzia NICOLINI
Note sulla committenza del “Regno di Pan” di Luca Signorelli
Luke UGLOW
Observations on Crowe and Cavalcaselle and their analysis of Giorgione
CORNICE
Federica VERATELLI
Gemma TORRE
Silvia BOTTINELLI
CUSPIDE
Gigetta DALLI REGOLI
Malinconia di Giuseppe: l’avventura figurativa del santo fra tardo Medioevo e Rinascimento
IN MOSTRA
Lucia COLLAVO
IN LIBRERIA
Sara MENATO
Vlad IONESCU
From nothing, from an ‘idea’: Barbara Baert’s iconology of immersions and transitions
Annamaria DUCCI
Pierre Leveau, L'institution de la conservation du patrimoine culturel dans l'Entre-Deux-Guerres
Manuela RITONDALE
Peggy Levitt,Artifacts and allegiances. How museums put the nation and the world on display